۱۳۹۰ اسفند ۳, چهارشنبه

کاسونک 3650


قله کاسونک واقع در منطقه لار (خاتون بارگاه) کوهستانی نسبتا منفرد است که گردنه شیورکش آن را از سمت جنوب به قلل پیرزن کلوم و مهرچال متصل می‌سازد و از شمال نیز توسط گردنه یونزار به قلل خاتون بارگاه و خرسنگ ملحق می‌شود. 
                                                               عکس از باشگاه اسپیلت
نحوه دسترسی
(از تهران) با ورود به اتوبان بابایی و ادامه این اتوبان تا خروجی لشکرک ، از اینجا وارد جاده لشکرک می شویم و جاده رابه سمت فشم ادامه می دهیم ،تا فشم و از آنجا ادامه مسیر را به سمت لالون پی می گیریم ، با پشت سر گذاشتن لالون و ادامه همان جاده ، پس از مدتی به آبادی گرمابدر می‌رسیم .پس از گرمابدر با وسیله نقلیه تا روی گردنه 3200 متری یونزار بالا می رویم از این نقطه دورنمای قلل لارهمچون نگینی می درخشد ، کوهپیمایی خود را آغاز می کنیم.
نحوه صعود:
 همنطور که گفته شد در بالای یونزار خود را محیای صعود می‌کنیم.مسیر صعود از اینجا به سمت جنوب به صورت تراورس تپه های جنوبی ادامه می‌یابد و کم کم ارتفاع می گیرد . از این نقطه 3400متری بر فراز آخرین تپه مشرف می توان به حالت کلی کاسونک پی‌برد که دو قله کافرراه سمت شرق و شیورکش در غرب به آن شکوه و جلال خاصی بخشیده‌اند. سینه کش تندی را پشت سر می گذاریم و با گام‌های استوار بر روی قله سنگلاخی کاسونک گام می‌نهیم مناظر دریاچه سد لار و دشت زیبای لار بخصوص خط الراس‌های فراموش نشدنی لواسانات و خط الراس خلنو و سرکچال از جمله دیدنی‌های فراز قله است.
توصیه من:
پیشنهاد می‌کنم که صعود به این قله را در اوایل خردادماه انجام دهید تا از زیبایی دشت لار بی بهره نمانید. در ضمن این مسیر را می‌توان در تمام فصول صعود  نمود.
اطلاعات صعود:
الف)نوع صعود: کوهپیمایی
ب)درجه سختی: می توان گفت در تمام طول مسیر درجه سختی برابر 1 می‌باشد
ج)متوسط زمان صعود:3 ساعت
S(M 1)-3H
این هم نقشه یا همان کروکی صعود به کاسونک: