۱۳۹۰ تیر ۱۳, دوشنبه

رستم چال

این قلل شامل دو قله که یکی ملقب به قله رستم چال شرقی که دارای ارتفاع 3850 متر است و رستم چال اصلی که دارای ارتفاع 4000است که در این بخش به نحوه صعود به قله رستم چال اصلی با ارتفاع 4000 متر می پردازیم.
نقشه صعود یا همان کروکی صعود به قله رستم چال:

مسیر دسترسی :از تهران : به کرج رفته و وارد جاده چالوس می شویم . در جاده چالوس بعد از عبور از گچسر و تونل کندوان و پس از عبور از تاسیسات سد در حال ساخت سیاه بیشه در محل یکی از پیچهای جاده به نام پل زنگوله که کاملاً مشخص می باشد در جهت شرق (سمت راست جاده) وارد جاده فرعی آسفالته بلده می شویم .با ورود به جاده فوق الذکر ، جاده را تا اوز ادامه میدهیم و با دیدن تابلوی اوز وارد جاده فرعی سمت راست جاده می شویم، با عبور از اوزکلا خودمان را به آبادی ناحیه می رسانیم و از آنجا وسایل را برای صعودی موفقیت آمیز آماده می کنیم.
مسیر صعود: از آبادی ناحیه شروع به حرکت می کنیم و با عبوراز رودخانه ای که از رستم چال سرازیر می شود ودر انتهای آبادی است مسیرمان را ادامه می دهیم . مسیر را به سمت جنوب شرقی ادامه می دهیم تا به یال اصلی صعود به قله برسیم یال اصلی را با مسیر پاکوبی که به طور کامل مشخص است ادامه می دهیم و تقریبا در نیمه های مسیر است که یال شیبش تند می شود و مسیر هم سنگلاخ ، با کشیدن نفسی عمیق خود را برای این شیب آماده می کنیم با پشت سر گذاشتن شیب تند مسیر را کمی به سمت راست منحرف کرده و از اینجا با شیبی نسبتا ملایم وارد شیب انتهای منتج به قله می شویم با کمی تامل به قله رستم چال می رسیم . با استراحتی مناسب و دیدن مناظر اطراف خود را برای بازگشت آماده می کنیم.
توصیه من: صعود به این قله را در اواخر فصل بهار از دست ندهید تا از مناظر اطراف بهره کامل را ببرید. در ضمن و ضعیت این قله به علت شیب نسبتا تند یال اصلی و احتمال ریزش بهمن زیاد مناسب صعود نیست ولی با آمادگی و تجهیزات مناسب و گذراندن دوره های برف و یخ فدراسیون کوهنوردی می توان در زمستان هم از پس آن برآمد ولی در صورت اینکه این دوره ها را نرفته اید صعود زمستانی این قله اصلا توصیه نمی شود.
اطلاعات صعود:
الف)نوع صعود: کوهپیمایی
ب) درجه سختی : می شود گفت در تمامی طول مسیر درجه سختی برابر 1 است ولی برای مسیر سنگلاخی و شیب تند آن می توان درجه سختی 2 را در نظر گرفت
ج)متوسط زمان صعود: 6 ساعت
S(M 2)-6H

هیچ نظری موجود نیست: