۱۳۸۹ مهر ۲۰, سه‌شنبه

دوبرار



این قله دارای ارتفاع 4250 متر است. این قله در زمستانبا ریزش های پی در پی بهمن همراه بوده و یکی از قلل سخت دسترس در زمستان و اوایل بهار است.
نحوه دسترسی به این قله: (از تهران) وارد اتوبان بابایی شده و مسیر را ادامه می دهیم تا در ادمه همین اتوبان وارد جاده تهران دماوند شویم و مسیر را به سمت جاده هراز ادامه داده بعد از عبور از دو راهی پلور ،جاده هراز را پیش میگیرم تا (بعد از پلور) اولین آبادی در سمت راست جاده ، همان ده زیار است. جاده زیار را ادامه داده تا به لاسم برسیم، از اینجا کوهنوردی ما شروع می شود.
مسیر صعود:
با ورود به لاسم وسایل را جمع کرده و در امتداد یال انگمار کوهپیمایی خود را شروع می کنیم . پس از مدت کوتاهی به قله ای که در ابتدای مسیر است را پشت سر می گذاریم و از آنجا ما وارد یال بلند و مرتفع انگمار می رسیم یال را ادامه داده تا به قله زیبای انگمار برسیم در قله کمی استراحت میکنیم واز مناظر اطراف که شامل دریاچه تار و پشت سرمان قله زیبای دماوند، لذت می بریم . بعد از کمی استراحت مسیر را به سمت شرق تغییر میدهیم تا به دو برار شرقی نزدیکتر شویم بعد از عبور از شیب تند و سنگ وخاک این مسیر بر فراز یکی دیگر از قلل این خط الراس قرار می گیریم ،اما نه کار ما هنوز تمام نشده با پشت سر گذاشتن این قله با شیبی ملایم (بعد از آن شیب ها تند و طاقت فرسا این یکی غنیمته) بعد از اندک مدتی بر فراز دو برار غربی با ارتفاع 4250 متر قرار می گیریم و با عبور از قله دو برار غربی مسیر را به جنوب متمایل کرده تا بر فراز بردار دیگر این قله نیز قرار بگیرم با سپری کردن مدتی کوتاه به قله دوبرار شرقی نیز میرسیم.
اینم نقشه یا همون کروکی صعود به دوبرار:

پیشنهاد: حتما قبل از عزیمت به این قله از پیش بینی وضع هوا اطلاع پیدا کنید و بهتر است شبی را در ده لاسم یا در ابتدای مسیرذ سپری کنید و صبح روز دوم شروع به صعود منید تا از لحاظ زمانی ، زمان کم نیاورید.
اطلاعات فنی صعود:
الف)نوع صعود: کوهپیمایی، قله نوردی
ب) در جه سختی: می توان در شیبها درجه سختی را 2 در نظر گرفت
ج) متوسط زمان صعود: یک روز
S(M2)-1D

۱ نظر:

cinematopian گفت...

اتفاقا ما تو تفرشم یه کوهی( در اصل دو تا) به اسم دو برادرون داریم ولی فکر نکنم به این بلندی باشه ولی قشنگه.