۱۳۸۹ آذر ۲۲, دوشنبه

آتشکوه 3850






آتشکوه ،ریزان و مهرچال قله هایی هستند که با فاصله کمی از هم قرار دارند و خط الراس این قلل یکی از خط الراس های اصلی البرز مرکزی است .
این خط الراس از طرف شرق به گردنه امامزاده هاشم در جاده هراز و از طرف غرب به گردنه یونه زا و در ادامه به قله های خرسنگ، جانستون، خلنو و … می رسد. ساده ترین مسیر صعود قله آتشکوه از طریق روستای افجه در منطقه لواسانات(کوچک) است در اینجا هم به شرح این

مسیر می پردازیم:
ابتدا مسیر های دسترسی:
از تهران- ابتدا وارد اتوبان بابایی شده و خود را به جاده لشکرک می رسانیم و جاده لشکرک را به سمت لواسان ترک می کنیم ، با ورود به لواسان مسیر را در بلوار امام خمینی ادامه میدهیم تا به دو راهی انتهای بلوار برسیم ، از اینجا مسیر سمت چپ که همان مسیر آبادی افجه است را پیش می گیریم تا به افجه برسیم در افجه خود را برای صعود آماده می کنیم.

مسیر صعود از افجه به قله آتشکوه:
با عبور از رودخانه( سمت راست رود) مسیر خود را به بالای آبادی ادامه می دهیم تا به دشت زیبای هویج برسیم. با رسیدن به بالای دشت هویج از سمت چپ رودخانه عبور می کنیم ،از سینه کش تندی عبور می کنیم و خود را به دشت سوستون می رسانیم کم استراحت می کنیم. بعد از استراحتی مختصر مسیر را با عبور از کنار آبشار مسیر را به از روی یال منتهی به آبشار ادامه می دهیم و یال را تا انتهای آن یعنی تا جایی که به مسیر شرقی صعود به آتشکوه می رسیم ادامه می دهیم، مسیر شرقی را تا خود قله پی می گیریم با اینکه مسیر شیبی تند که پوشیده از سنگ است ولی ندای قله ما را به سوی خود می خواند.

اطلاعات فنی مسیر:
الف) نوع صعود: کوهپیمای
ب) درجه سختی : تا آبشار 1 ، از آبشار تا بالای آن 3 ، پس عبور از گردنه آبشار تا ابتدای مسیر شرقی 1 و از ابتدای مسیر شرقی تا قله 2
ج) متوسط زمان صعود: 8.5 ساعت
A(M 2)-8.5H
این هم کروکی و نقشه صعود به قله آتشکوه:


توصیه من: صعود این مسیر در زمستان نیازمند آشنایی و تجربه در به کار گیر تکنیک های پیمایش در برف است.

هیچ نظری موجود نیست: