۱۳۸۹ آذر ۳۰, سه‌شنبه

قله پرسون


این قله یکی از قلل زیبا و دیدنی است که با ارتفاع 3200 متر در نزدیکی دشت هویج قرار دارد.
این قله هم همچون قله آتشکوه می باشد با این تفاوت که مسیر این قله بعد از دشت هویج تغییر می کند. در زیر به شرح چگونگی دسترسی و چگونگی صعود این قله زیبا می پردازیم:

ابتدا مسیر های دسترسی:از تهران- ابتدا وارد اتوبان بابایی شده و خود را به جاده لشکرک می رسانیم و جاده لشکرک را به سمت لواسان ترک می کنیم ، با ورود به لواسان مسیر را در بلوار امام خمینی ادامه میدهیم تا به دو راهی انتهای بلوار برسیم ، از اینجا مسیر سمت چپ که همان مسیر آبادی افجه است را پیش می گیریم تا به افجه برسیم در افجه خود را برای صعود آماده می کنیم.


مسیر صعود متداول:با عبور از رودخانه( سمت راست رود) مسیر خود را به بالای آبادی ادامه می دهیم تا به دشت زیبای هویج برسیم. اینجا مکان بسیار خوبی برای استراحتو خوردن صبحانه است.بعد از خوردن صبحانه مسیر خود را در سمت راست رود ادامه میدهیم تا به ابتدای شیب نسبتا ملایمی میرسیم که آن را باید به سمت راست قطع کرد تا وارد مسیر پاکوب شویم(البته این نقطه از مسیر آنچنان طولانی نیست نهایتا 5 دقیقه به طول می انجامد)با ورود به مسیر پاکوب و ادامه آن در نهایت به گردنه ای میرسیم که سمت چپ آن به آتشکوه منتهی می شود وسمت راست آن به قله زیبای پرسون ، چون ما هم قصد صعود به پرسون را داریم مسیر سمت راست (به سمت شرق) را انتخاب می کنیم و آن را تا از اینجا نهایتا 25 دقیقه تا قله طول می کشد . فقط باید به این نکته توجه داشته باشید که شیب انتهایی منتهی به قله کمی تند است و در فصول برفی باید با دقت عبور کرد که موجب خستگی مضاعف نگردد.



اطلاعات صعود:
الف) نوع صعود:کوهپیمایی
ب) درجه سختی : تقریبا در تمام نقاط مسیر درجه سختی 1 می باشد.
ج) متوسط زمان صعود: 8.5 ساعت
W(M 1)-8.5 H
توصیه من : صعود این قله در زمستان به علت یخ زدگی بعضی نقاط منطقه نیاز به همراهی کرامپون دارد و در ضمن می باید به اصول و مبانی پیمایش در یخ و برف آشنایی داشته باشید.
این هم نقشه یا همون کروکی صعود قله پرسون

۲ نظر:

Hamid گفت...

سلام. وبلاگ بسیار مفید و وزینی دارین. ممنون از مطالب زیبایی که مینویسید و امیدوارم این نوشتن تداوم داشته باشه.

Mostafa Motazedian گفت...

خواهش میکنم حمید جان امیدوارم بازم بتونم مطالب مفیدی در اختیارتون قرار بدم