۱۳۹۱ فروردین ۲۲, سه‌شنبه

کرکس3925

این قله زیبا به شکل برجی در بخش مرکزی ایران می‌درخشد. از بالای این قله می‌توان کویر و امام زاده آقا علی عباس و شهر زیبای کاشان را دید.
قله دماوند از قله کرکس
این عکس رو آقای میلاد نطنزی در پیج فیسبوک وبلاگ به اشتراک گذاشته بودن
اما نحوه دسترسی به این قله: وارد نطنز می‌شویم و از آنجا وارد جاده‌ای که به سمت مورچه خورت می‌رود می‌شویم تا خود را به آبادی کِشِه برسانیم. در کشه خود را برای صعودی دل‌انگیز آماده می‌کنیم.
نحوه صعود : از آبادی کِشِه درست در به سمت شمال غربی مسیری وجودی دارد که ما را به مرتعی زیبا و ییلاقی لیاسَن می‌رساند، این مسیر را پیش می‌گیریم و در لیاسن چشمه آبی وجود دارد از آن آب می‌نوشیم و خود را برای ادامه مسیر آماده میکنیم.مجددا مسیر را به سمت شمال ادامه می‌دهیم تا به پناهگاه بزرگ و جانپناه کوچکی که در بالای پناهگاه است برسیم برای بهره بردن از مناظر زیبای این کوهستان شبی را در پناهگاه سپری می‌کنیم تا صبح روز بعد با انرژی کافی به قله صعود کنیم.
در روز دوم مسیر شمالی را ادامه می‌دهیم که شیب تندی دارد و با زیگزاگ‌های مسیر ، از خستگی شیب تند می‌کاهیم. پس از سپری کردن این شیب برفراز قله فرعی شاخک قرار می‌گیرم از اینجا برج کرکس به خوبی مشخص است. با دادمه مسیر در زمان کوتاهی با عبور از صخره ها بر فراز این برج صخره‌ای کرکس قرار می‌گیریم با کمی استراحت و دیدن مناظر اطراف مسیر را برای بازگشت پی می‌گیریم.
توصیه من: این کوه به علت داشتن مسیری صخره ای در زمستان نیاز به آمادگی و داشتن لوازم مناسب زمستان می‌باشد. اما بهترین زمان برای صعود که از مناظر منطقه نیز بهره ببرید اواسط اردیبهشت است.
اطلاعات صعود:
الف) نوع صعود: کوهپیمایی
ب) درجه سختی: از ابتدا تا قله شاخک در تمام طول این مسیر تقریبا درجه سختی 1 می‌باشد و از شاخک تا قله کرکس درجه سختی در برخی نقاط به 2 می‌رسد.
ج) متوسط زمان صعود:2 روز
S(M 2)-2D
این هم نقشه یا همان کروکی قله کرکس

هیچ نظری موجود نیست: