۱۳۸۹ بهمن ۵, سه‌شنبه

معرفی کتاب:تکنیک های کوهنوردی آلپی برای صعود به ارتفاعات بلند








این کتاب با کمک بیش از 150 عکس یه شما می آموزد که چگونه بتوانید سریع و موثر تر روی سنگ ها، برف ،یخ ، یخچال ها حرکت کنید.از آن مهم تر و والاتر ، مارک هوستون و کتی کاسلی شما را راهنمایی می کنند تا یاد بگیرید که چگونه در محیط های پیچیده تصمیمات درست و به جا بگیرید . پاره ای از مواردی که این دو نفر در کتاب خود به آنها پرداخته ایندعبارتند از :





  • فرایند گام به گام فکر کردن موقعتی وتصمیم گیری

  • درک وفهم محیط کوهستان و ظرفیت های خطر آن

  • انتخاب مناسب ترین وسایل و ابزار ها برای استفاده در محیط کوه

  • شناسایی مسیر و باقی ماندن روی آن 

  • مهارت های حرکت و سیستم های حفاظتی برای سنگ نوردی آلپی،پیمایش بر روی برف ویخ کوهستان

  • حرکت بری روی یخچال ها و امداد شکاف های یخچال



شناسایی نویسنده:

مارک هوستون و کتی کالسلی کوهنوردی خود را در پایان دهه 1970 در منطقه کوه های کاسکید در ایالت واشنگتن شروع کردند ، جایی که هر دوآن ها بزرگ شده اند. کوهنوردی آنها در سال های بعد و حرفه راهنمای کوهستان سبب شد  آن ها مسافرت های بی شمارو صعود هایی به کوه های آند آمریکای جنوبی ،هیمالیا ی نپال ، آلپ آروپا و آلپ های جنوبی در زلاند نو و همچنین سرتاسر آمریکا و کانادا را انجام دهند. از سال های 1970 تا کنون آن ها از طریق کار با انجمن راهنمایان کوهستان آمریکا ، کمکهای زیادی را به تکامل آموزش های راهنما ها و صدور مدرک به آن ها کرده اند. هر دوی آن ها دارای مدرک راهنمایی کوهستان بین المللی از فدراسیون انجمن راهنمای کوهستان هستند. از سال 1994 آن ها دارای خدمات مستقل راهنمای کوهستان هستند. در حال حاضر محل اقامت آن ها در بیشاپ کالیفرنیا ست. ضمنا آن ها در سال 1986 با یکدیگر ازدواج کردند.

اما بد نیست بگم این کتاب کمی حجم محتوایی اش سنگین است و البته ترجمه زیاد مناسبی هم از کتاب اصلیبه عمل نیامده است.
من این رو هم متوجه نشدم چرا مترجم عکس روی جلد کتاب روعوض کرده پیشنهاد میکنم عکس اصلی این کتاب که در زیر اومده رو نگاه کنید:



  در کل پیشنهاد من اینه که اگه زبان انگلیسیتان خوب است حتما کتاب اصلی را بخوانید.

هیچ نظری موجود نیست: