۱۳۸۹ آبان ۲۶, چهارشنبه

کلاردشت-رودبارک

از نظر من رودبارک قسمتی از بهشت خداوند بر روی زمین است .
برای رسیدن به این منطقه زیبا می باید وارد جاده چالوس شده و آن را تا دو راهی مرزن آباد ادامه دهیم ، از دوراهی مرزن آباد مسیر خود را به سمت مرزن آباد تغییر میدهیم و پس از ورود به جاده مرزن آباد، جاده را تا کلاردشت ادامه می دهیم تا به میدان حسن کیف در کلاردشت برسیم از آنجا مسیر را مستقیم به سمت رودبارک ادامه می دهیم.
برای اقامت در رودبارک حتمی نیازی نیست که محل اقامت خاصی داشته باشید ، بلکه-در فصلهایی که کوهنوردان به منطقه علم کوه عزیمت نمی کنند- شما می توانید از پناهگاه فدراسیون کوهنوردی در رودبارک استفاده کنید.
که مختصات آن طبق جی پی اس به شرح زیر است:
N,51 o 5' 51" E"23'28 36 o (علامت o درجه میباشد)

این منطقه به علت نزدیک بودن از یک طرف به دومین قله مرتفع ایران و از طرف دیگر نزدیکی به جنگل های عباس آباد منطقه خنک و سر سبز می باشد . یکی از زیبا ترین زمان ها برای گردشگری در این منطقه زیباماه اردیبهشت است.در این ماه هم از دیدن مه های زیبایی که منطقه را احاطه میکند بهره می برید و هم از گیاهان منطقه .
البته باید اشاره کنم که در اغلب مواقع سال در اینجا مه وجود دارد
برای اینکه گشت کوتاهی در این منطقه زده باشیم به چند عکس از این منطقه نگاه کنید:



من پیشنهاد میکنم که اگر به این منطقه آمدید حتمی یک سری به حصار چال بروید تا از مناظر زیبای منطقه علم کوه هم بهره ببرید.
این عکس ها مرداد ماه حصار چال را نشان میدهد:
عکس سوم محل جدا شدن ما از ماشین فدراسیون را نشان میدهد




از دیگر جاذبه های تورسیتی این منطقه می توان به:
1-تپه باستانی کلار
قلعه و شهر باستانی کلار که قدمت آن به 4000 سال پیش می رسد هم اکنون از آثار و بقایای آن تپه ای به جای مانده بنام تپه کلار که در ضلع شرقی دشت مرکزی در مجاورت آبادی لاهو واقع شده است.این تپه دارای مساحتی حدود 5 هکتار و ارتفاع آن از سطح دشت بین 7 تا 12 متر می باشد و به شماره 489 در فهرست آثار تاریخی ایران ثبت گردیده است.




2- دریاچه ولشت:
دریاچه ولشت با وسعتی حدود 20 هکتار در ارتفاع 1050 متر واقع گردیده و ژرفای گودترین نقطه آن 30 متر می باشد. این دریاچه به علت بهره بردن از منابع آب چشمه ای دارای آبی زلال و خنک است البته در سال های اخیر به علت بی مهری بعضی از بازدید کنندگان کمی آلودگی به این منطقه هم کشیده شده است.
نام دیگر این دریاچه در قدیم سماء بوده به علت واقع شدن آن در ارتفاع و نیز نزدیکی به ده زیبای سماء.



برای کسب اطلاعات بیشتر من یک نقشه توریستی از کلار دشت را هم برایتان آپلود کردم
نقشه توریستی کلار دشت

هیچ نظری موجود نیست: