۱۳۸۹ آذر ۲, سه‌شنبه

کلون بستک(خورتوئک)




این قله که دارای 4200 متر ارتفاع است ، دارای دو مسیر دسترسی است که به شرح زیر است:
مسیر های دسترسی:

1- از تهران: با ورود به اتوبان بابایی و ادامه این اتوبان تا خروجی لشکرک و از این خروجی وارد جاده لشکرک می شویم و جاده رابه سمت فشم ادامه می دهیم، از فشم جاده را به سمت دیزین ادامه می دهیم و قبل از رسیدن به گردنه دیزین وارد در بند سر می شویم ( یکی از مبداهی صعود همین جا است)، ماشین را در دربند سر پارک می کنیم و آماده صعود از این مسیر می شویم.
2-از کرج :وارد جاده چالوس می شویم و جاده را تا گچسر ادامه می دهیم ، از گچسر وارد جاده دیزین می شویم ، جاده را تا گردنه دیزین ادامه می دهیم ماشنی را در نزدیکی گردنه پارک می کنیم و آماده صعود می شویم.

مسیر های صعود:

1- از دربند سر: از جاده آسفالته دیزین عبور می کنیم و خود را به دشتی که در آن سوی جاده است می رسانیم ، مسیر را با کوهپیمایی در مسیر پاکوب ادامه می دهیم ، همچنان که مسیر پاکوب را ادامه میدهیم کمک پا بر روی یال جنوبی این قله می گذاریم ، با ورود به این یال با شیب نسبتا تند ما را بقله میرساند و در برخی نقاط یال دعبور از سنگ ها سرعت صعودمان را کمی کند می کند.
اطلاعات فنی صعود:
الف) نوع صعود: کوهپیمایی
ب) درجه سختی :از ابتدا تا گام نهادن بر روی یال جنوبی و حتی در خود یال به جز جا هایی که عبور از سنگ می کنیم 1 و در حین عبور از سنگ ها 2 می باشد.
ج)متوسط زمان صعود: 5 ساعت
A(M 2)-5H
توصیه های من: این مسیر برای صعود زمستانی اصلا توصیه نمی شود ولی بهتر است در فصل هایی که برف کمتری در منطقه است از این مسیر صعود کنید تا از زیبایی های این منطقه بهره کامل را ببرید.
این هم کروکی یا همون نقشه صعود به کلون بستک

2- از گردنه دیزین:خود را به یال گردنه( بال جنوبی- همان گونه که در نقشه مشخص است) می رسانیم و همراه یال خود را به قله می رسانیم.
اطلاعات فنی صعود:
الف) نوع صعود: کوهپیمایی
ب) درجه سختی :از ابتدا تا گام نهادن بر روی یال جنوبی و حتی در خود یال به جز جا هایی که عبور از سنگ می کنیم 1 و در حین عبور از سنگ ها 2 می باشد.
ج)متوسط زمان صعود: 5.5 ساعت
A(M 2)-5.5H
توصیه های من:این مسیر برای صعود رد فصل های برفی به خصوص در فصل زمستان خیلی مناسب تر است.
بعضی ها معتقدند که از مسیری که به رنگ آبی در نقشه مشخص شده است هم می توان صعود کرد ولی به علت اینکه برای صعود به کلون بستک از یال فرعی صعود می کنیم ، صعود از این مسیر زیاد توصیه نمی گردد.

هیچ نظری موجود نیست: