۱۳۸۹ آبان ۲۴, دوشنبه

صعود مسلط

قویترین عضله یک سنگ نورد عقل اوست
ولفگانگ گولیچ

صعود مسلط
نوشته فرید اسلامی مهدی آبادی


این کتاب مناسب برای تمام سنگ نوردان به خصوص کسانی که مدتی حدود 3 الی 4 ماه است که سنگ نوردی را شروع کرده اند. از دیگر نکات این کتاب می توان به گام به گام جلو بردن تمرینات سنگنوردی اشاره کرد، البته شایان ذکر است که تمامی تمرینات بر اصول تربیت بدنی استوار است.
آقای اسلامی در مقدمه کتاب خود آورده:" حرکات سنگ نوردی, دایره وسیعی از توانایی ها و امکانات جسمی, روحی و شخصی ما را در بر می گیرد. بخصوص در موقعیتهای دلهره انگیز, جایی که انسان خسته است و یا احساس ترس می کند, بیش از پیش به اجرای حرکات دقیق و کنترل شده وابسته می شود. این هیجانات که در جایی بین ترس و احتیاجات ما قرار دارند, از جنبه های دیگر این ورزش است".
نویسنده کتاب با معرفی چهار شخصیت تخیلی که هر یک دارای توانائی های متفاوتی هستند خواننده را در درک بهتر شرایط یاری می نماید.
که هر کدام از این اشخاص می توانند یکی از حالات شما در حین سنگ نوردی را بیان کنند.
بد نیست کمی با خود نویسنده هم آشنا بشویم:
نویسنده دانش آموخته دانشگاه علوم کاربردی فرانکفورت آلمان بوده و از سال 1375 عضو فعال کلوپ آلپاین کشور آلمان می باشد و همچنین عضویت در کادر مربیان سنگ نورد DAV در سال 1380. وی با 12 سال سابقه سنگ نوردی و 5 سال سابقه آموزش در دانشگاه علوم کاربردی شهر فرانکفورت اقدام به نوشتن برخی تجربیات خود در کنار ترجمه مطالب مربوط به سنگ نوردی از کتب و سایتهای آلمانی زبان نموده.

هیچ نظری موجود نیست: